Burn-out behandelen en genezen?

Burn-out behandelen

Wat is de beste burn-out behandeling?

Er is al veel geschreven over hoe je het beste een burn-out kunt behandelen. Sommigen beloven je dat je binnen 9 weken van je burn-out genezen bent en dat je weer volop aan het werk kunt. Deze programma’s zijn er vooral op gericht om je werkgeluk weer te vinden. Anderen zetten meer in op het hervinden van jezelf. Bij de GGZ zet men meer in op cognitieve therapie.

Het gaat er bij verschillende burn-out therapieën vaak om dat JIJ je moet leren aanpassen aan de situatie, door jouw gedrag aan te passen. Maar vaak worden lichamelijke reacties niet meegenomen. Nergens lees je; een burn-out is een normale reactie op een abnormale situatie!

Maar dat is nu precies wel wat het is.

Burn-out behandeling en genezen?

Begeleiding bij je burn-out genezing

Heb je een burn-out, dan doorloop je verschillende fases en deze kun je vrijwel nooit binnen 9 weken doorlopen. Daar heb je tijd voor nodig. In het MaryMary burn-out 360 programma staan we uitgebreid stil bij de rustfase. Dit is een heel belangrijke burn-out fase waarin je echt weer terug naar af moet, zodat je vandaaruit weer kunt gaan opbouwen. Deze fase duurt vaak het langst. Je zult merken dat je niet echt gewend meer bent aan niks doen en dat brengt uitdagingen mee die je, in je eigen tempo, moet aangaan.

Het is verder zeker aan te raden om begeleiding te krijgen tijdens het doorlopen van je burn-out. Dit kan via therapeuten, via de huisarts of via een psycholoog. Mensen die gespecialiseerd zijn en weten wat je in elke burn out fase kunt doen of juist niet moet doen.

 

Regie in eigen handen

Veel mensen met een burn-out voelen zich opgejaagd, er is druk vanuit de werkgever of er zijn te veel afspraken. Juist in een periode waarin je weer tot jezelf moet komen en rust hoort te krijgen, kan je het als een extra belasting ervaren om 1 of 2 keer per week naar een afspraak te moeten gaan.

Wil je dit vermijden dan is een online burn-out programma een mooi en steeds populairder alternatief. Je kan hiermee op je eigen tempo aan de slag gaan en tijdens je burn-out zelf de regie in handen houden. Spreekt jou dit ook aan? Kijk dan eens naar ons MaryMary 360 online burnout programma. Hier kijken we vanuit verschillende kanten naar je burn-out, met als uitgangspositie dat een burn-out een normale reactie is op een abnormale situatie. Je kunt dit ook combineren met begeleiding van een erkend therapeut en het zo helemaal op je eigen situatie afstemmen.